windhoos duinoord 1972

  • linda

    Ik zoek info over de windhoos van 1972.

    Foto materiaal, Krantenberichten,

    Verhalen enz

  • Puck

    Wat wil je weten? Mijn moeder heeft dat meegemaakt en heeft daar een plakboek van

  • linda

    Hoi puck

    Nou eigenlijk van alles.

    Ik kan het zelf nog goed herinneren hoe klein ik ook was.

    Maar wij hebben hier helaas niets van zelfs geen krantenknipsel. Mijn ouders willen en kunnen hier eigenlijk niet over praten en mijn oudere zussen kunnen zich hiervan niets tot weinig van herinneren.

    Hebben het eigenlijk weggestopt.

    Ik zelf ben overal reuze nieuwschierig naar.

    De fotos van die tijd zijn verloren gegaan omdat de fototoestel het had begeven door die windhoos.

    Verder ben ik benieuwd naar verhalen van andere mensen hoe die het hebben beleefd en of er nog personen zijn die knipsels, foto`s enz hebben als is het alleen maar om in te zien.

    Linda

    Puck schreef:

    >

    > Wat wil je weten? Mijn moeder heeft dat meegemaakt en heeft

    > daar een plakboek van

  • r.wessels-geldhoff

    goedemiddag linda,

    wij stonden op camping kiekduun in buren, en vanaf daar zagen we de caravans en tenten rondvliegen,( eerst dachten we aan windschermen en tenten) de windhoos trok vlak langs ons, over de zwarte weg,en ging toen de zee weer in.

    Daar er familie op duinoord stond, zijn mijn vader en oom wezen kijken, vooraan bij de sta-caravans hadden de mensen niet eens iets in de gaten, die zaten te ontbijten, maar op de ‘camping’ zelf, was het een ravage, caravans zo plat als een dubbeltje, de winkel totaal verwoest, overal lag glas en als ik het goed heb is het vrouwtje uit de winkel, daartussen gevonden. Aan een kant was het gelukkig in de ochtend, veel mensen waren daardoor nog binnen.

    Daarna hebben we nog vreselijke hagelbuien gehad, en de hele dag van die kleine windhoosjes boven zee, en toen 4 weken lang prachtig weer.

  • Coen Hoven

    Hallo Linda,

    Indien je meer gegevens over de windhoos wilt hebben, fotos en verhalen, kun je met mij contact opnemen. Wij, Duinoord, hebben uiteraard veel gegevens over de (twee) rampen. Laat het via deze site weten of neem rechtstreeks contact met mij op. Dat kan via de telefoon of via ons e-mailadres.

    Coen Hoven, directeur Duinoord.

  • oude veldhuis b.g

    hallo

    wij hebben wel info over de windhoos uit 1972

    M V Gr : hr b oude veldhuis

  • oude veldhuis b.g

    hallo

    wij hebben wel info over de windhoos uit 1972

    M V Gr : hr b oude veldhuislinda schreef:

    >

    > Ik zoek info over de windhoos van 1972.

    > Foto materiaal, Krantenberichten,

    > Verhalen enz

  • chantal de lijster

    Geachte mjnheer Hoven,

    Ik zoek materiaal foto's van de windhoos van Ameland in het jaartal 1972.

    Mijn vraag aan u is bent u in bezit van foto's, en evt. verder materiaal, zoja

    vraag ik u beleefd zou ik er een paar via de mail mogen ontvangen.

    Ik hou namelijk een spreekbeurt over het weer en wil daarmee een hoog cijfer halen.

    Met vriendelijke groeten,

    Chantal de Lijster

    Reyerdijk 31 d

    3079 NC Rotterdam

    10 jaar